آبان ۲۰، ۱۳۸۹

آیت الله خمینی: نباید با پیروان مکتب‌های دیگر با خشونت و با شدت، رفتار و درگیری و هیاهو راه بیاندازید


آیت الله خمینی در سخنرانی 21 اردیبهشت 1360: " … شما الان می‌بینید الان که بعض احزابی که انحرافی هستند و ما آنها را جزء مسلمین هم حساب نمی‌کنیم، مع‌ذالک، چون بنای قیام مسلحانه ندارند و فقط صحبت‌های سیاسی دارند، هم آزادند و هم نشریه دارند به طور آزاد. پس بدانید که این طور نیست که ما با احزاب دیگری، با گروه‌های دیگری دشمنی داشته‌باشیم. ما البته میل داریم که همه‌ی گرو‌ه‌ها و همه‌ی احزاب به اسلام برگردند و راه مستقیم اسلام را پیش بگیرند و همه مسلم بشوندو بر فرض اینکه نشدند، مادامی که آنها با ما جنگی ندارند و با کشور اسلامی جنگی ندارند و در مقابل اسلام قیام مسلحانه نکرده‌اند، به طور آزاد دارند عمل می‌کنند و به طور آزاد دارند حرف‌های خودشان را می‌زنند…[1] "
آیت الله خمینی: "… شما دانشجویان! محترم نباید با پیروان مکتب‌های دیگر با خشونت و با شدت، رفتار و درگیری و هیاهو راه بیاندازید. خود با آنان به بحث و گفتگو بخیزید، و از دانشمندان اسلامی دعوت کنید، تا تهی بودن دست آنان ثابت شود. و اگر آنان با جنجال و هیاهو با شما مواجه شدند، از آنان اعراض کنید؛ و با خونسردی بگذرید…[2] " 
مصاحبه با آیت الله خمینی: "… [ الف: آیا در حکومت اسلامی؛ آزادی عقیده وآزادی بیان عقیده دارند ؟ ب: آیا در حکومت اسلامی مارکسیستها آزادی انتخاب شغل دارند ؟]  الف: در حکومت اسلامی همه‌ی افراد دارای آزادی در هر گونه عقیده‌ای هستند، ولیکن آزادی خرابکاری را ندارند. ب: در اسلام آزادی انتخاب شغل بر هر فردی بر حسب ضوابط قانونی محفوظ است[3] " 



[1] صحیفه ، جلد 14 ، صفحه 343
[2] صحیفه ، جلد 10 ، صفحه 81
[3] صحیفه ، جلد 4 ، صفحه 435 و 436
Share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر