فروردین ۱۱، ۱۳۹۰

تهران کیست و دیدگاه او در مورد زنان ایرانی چیست؟

 
تهران سُپرواز (قصری) یک کمدین 25 ساله آمریکایی است که از مادری سیاه-آمریکایی (Black-American) و پدری ایرانی در آمریکا متولد شده است. پدر و مادر او نامش را تهران گذاشته‌اند تا یادآور ریشه و فرهنگ ایرانی او باشد. تهران نه تنها پارسی حرف زدن را آموخته است بلکه می‌تواند به این زبان هم بخواند و هم بنویسد. همچنین دیگر جوانان ایرانی را نیز دعوت می‌کند تا پارسی سخن گفتن و خواندن و نوشتن را بیاموزند. آنگونه که خود می‌گوید، احترام فراوانی برای میراث ایرانی خود قائل است. تهران در صفحه فیس‌بوک خود در مقابل گزینه "دیدگاه‌ دینی" نوشته است: من خدا هستم.
TEDx یک کنفرانس جهانی است که با این شعار به وجود آمده است: "ایده‌های ارزش پخش‌شدن را دارند." این مجومعه کنفرانس‌های TEDx،از تابستان 2006 ، برنامه‌های خود را رایگان به صورت آن‌لاین انتشار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه و دیگر جزئیات این کنفرانس می‌توانید از ویکی آن استفاده کنید.
در یکی از این سری کنفرانس‌ها که در پاییز امسال (December 8th, 2010) برگزار شده است، تهران در نقد تصویر زنان ایرانی در رسانه‌ها و تصور عموم جهانیان در مورد زنان ایرانی، صحبت کرده است. شاید گوش دادن به صحبت‌هایش از زبان خودش جالب‌تر باشد. این ویدیو، سخنرانی کامل اوست.

سایت اصلی تهران.
تهران در فیس‌بوک.
تهران در توییتر.
تهران در  MySpace.
پی‌نوشت 1: دلیل اینکه چرا به جای زبان فارسی نوشته‌ام پارسی.
Also in Wikipedia it is written: “Fârsi is the arabicized form of Pârsi, due to a lack of the 'p' phoneme in Standard Arabic.”
Share

۲ نظر: