دی ۲۰، ۱۳۸۹

آیا ذهن انسان توانایی تاثیرگذاری بر روی حوادث تصادفی را دارد؟

این سوال سرآغازی است برای درک بهتری از جهان هستی و انسان و جایگاه انسان در جهان هستی. حقیقت چیست ؟ واقعیت چیست ؟ و سوالاتی از این قبیل قرن‌هاست که ذهن انسان را به خود مشغول کرده است و تا به امروز جوابی یکتا و قابل پذیرش برای تمامی افراد برای این سوالات پیدا نشده است. شاید این پژوهش‌ها سرآغازی باشد برای تحول معنا و مفهوم حقیقت و واقعیت و سرآغازی باشد برای تحولی در علم نوین.
یکی از معروف‌ترین آزمایشگاه‌هایی که در این زمینه کار می‌کند آزمایشگاه PEAR (The Princeton Engineering Anomalies Research) در دانشگاه پرینستون می‌باشد. این آزمایشگاه را Robert G. Jahn در سال 1979 برای تحقیق در مورد توانایی تاثیرگذاری ذهن انسان بر روی ماشین‌ها بنیان نهاد. تحقیقات اصلی این آزمایشگاه بر روی تاثیر ذهن بر حواث تصادفی می‌باشد. نتایج حاصله‌ی این آزمایشگاه نشان داده است که ذهن انسان می‌تواند تاثیر قابل توجهی در واقعیت فیزیکی بگذارد.
این ویدیو نیز خلاصه‌ای از کارهایی است که در این آزمایشگاه انجام شده است و نتایجی است که به دست آمده است:


 62 مقاله در طول کارهای این آزمایشگاه چاپ شده است و در سال 2007 این آزمایشگاه رسماً به کار خود پایان داد. حاصل کار این آزمایشگاه در کتاب Margins of Reality انتشار داده شده است. گردانندگان این آزمایشگاه معتقد هستند که به نتایج مورد نظر خود دست یافته‌اند و توانسته‌اند نشان دهند که ذهن انسان توانایی تاثیرگذاری بر روی حوادث تصادفی را دارد و می‌تواند مقدار قابل توجهی انحراف در نتایج پیشبینی شده، ایجاد کند.

....
(قسمت اول)

Share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر