دی ۱۹، ۱۳۸۹

تفریح در وین ـــ قسمت اول

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Collage_von_Wien.jpg

تفریحات جوانان و مردمان این شهر همانند دیگر نقاط دنیا می‌باشد. اصولا تفریحات تمامی مردم دنیا تقریباً یکسان است اما نحوه‌ی استفاده و میزان استفاده‌ی مردمان از این تفریحات و امکانات موجود در نقاط گوناگون متفاوت است.
یکی از تفریحات رایج در این شهر همانند دیگر نقاط دنیا خوردن می‌باشد. در این شهر هر نوع ملیتی و تمدن و فرهنگی رستوران‌های مخصوص به خود را دارند. همه اقوام و ملیت‌ها آزاد هستند به هر سبکی که می‌خواهند رستوران‌های مخصوص به خود را داشته باشند. این رستوران‌ها نه تنها انواع خوراکی‌های ملی و قومی خود را سرو می‌کنند، بلکه با توجه به مشتریانی که دارند غالباً به ارائه‌ی محصولات فرهنگی نیز می‌پردازند و فرهنگ‌های خویش، آداب و رسوم ملیت‌های خود را به دیگران معرفی و عرضه می‌کنند. رستوران‌ها محلی هستند برای آشنایی دیگر ملت‌ها و اقوام با این فرهنگ‌ها و تمدن‌ها. شما می‌توانید در سطح شهر به کرات رستوران‌های سبک آفریقایی، سبک جنوب شرقی آسیا، چینی، ژاپنی، ترکی، دیگر کشورهای اروپایی، عربی، مکزیکی و ... را مشاهده کنید. با توجه به اطلاعات بنده حداقل 16 رستوران ایرانی در این شهر وجود دارد که نه تنها غذاهای ایرانی در آنها سرو می‌شود بلکه در آنها به ارائه محصولات فرهنگی نیز می‌پردازند. بر خلاف ایران شهر وین اشباع شده از فست‌فود‌های بی‌محتوا نمی‌باشد بلکه در کنار حجم عظیم فست‌فود‌ها، حجم عظیمی از رستوران‌های ملیتی که معرف فرهنگ آن ملیت هستند می‌باشد. نه تنها قیمت‌های رستوران‌های ملیتی بسیار بالا نمی‌باشد بلکه با مقایسه با فست‌فودها قیمت‌هایی قابل قبولی را عرضه می‌کنند تا بتوانند از هر قشری از جامعه مشتری داشته باشند بنابراین بر خلاف تهران که رستوران‌های ملیتی قیمت‌های سرسام‌آوری را دارند در این شهر این رستوران‌ها توانایی ارائه خدمات به مشتریان کم درآمد را نیز دارند.
شهربازی‌های وین: وین یک شهربازی بزرگ دارد که در مقایسه با شهربازی تهران کوچک‌تر می‌باشد. در زمستان و پاییز (که در اینجا بوده‌ام) روزانه جمعیت زیادی به شهربازی نمی‌روند اما اکثر توریست‌هایی که به وین می‌آیند حداقل یک بار از این شهربازی با تاریخچه بسیار قدیمی دیدن می‌کنند بنابراین تعجبی ندارد هنگامی که به شهربازی می‌روید چند توریست را مشاهده کنید. اصولا شهربازی جز تفریحاتی نیست که مردم روی آن به عنوان تفریح روزمره حساب کنند و شاید سالی یک یا دوبار حداکثر به شهربازی بروند. اما شهر‌ بازی‌های کوچکی نیز در نقاط دیگر شهر وجود دارد که آنها نیز شامل همین قاعده می‌شوند با این تفاوت که توریست‌ها کمتر به این مکان‌ها می‌روند و قدمتی چند صدساله ندارند.
بارها و دیسکو‌ها: در این شهر بارها و دیسکو‌های فراوانی وجود دارد. ملیت‌های گوناگون نیز دیسکوها و بارهای مخصوص به خود را دارد. دیسکو ایرانی‌ها، دیسکو کوبایی‌ها و .... نکته قابل توجه آن است که در برخی از این بارها و دیسکوها، به ترک‌های مقیم اتریش اجازه ورود نمی‌دهند. چرا که یک بار دوستی تعریف می‌کرد هنگام ورود جلوی او و دوست دیگرش را گرفته بودند که شما چون ترک هستید اجازه ورود ندارید هرچند این افراد نه ترک بودند و نه مقیم اتریش اما چون به هیچ صورتی نتوانسته بودند این ادعا را ثابت کنند بدان‌ها اجازه ورود داده نشده است. دلیل این امر را که جویا شدند گفته شده بود به علت خرابکاری‌هایی که این عده در گذشته انجام داده بودند از ورود آنها بدین مکان جلوگیری شده است.
استفاده از مراکز هنری: کشور اتریش اسطوره‌گاه موسیقی جهان می‌باشد. این شهر مرکز پرورش بزرگترین موسیقی‌دانان جهان می‌باشد به همین خاطر آموزش موسیقی و اجرای آن به سبک‌های مختلف یکی از ویژگی‌های بارز این شهر می‌باشد. روزانه نمایش‌ها و کنسرت‌های گوناگونی با سبک‌های گوناگون در سالن‌های متعدد شهر برگزار می‌گردد. شرح خلاصه‌ای از یکی از بازدید‌های من از یکی از این اپراها در نوشتار دیگری با عنوان "اینجا وین است" آمده است. آموزشگاه‌های متعددی نیز در سطح شهر وجود دارد که به صورت تخصصی و یا تفریحی به آموزش‌ این هنرها می‌پردازند. اصولا پرداختن به جنبه‌های گوناگون هنر از موسیقی و تئاتر و اپرا و رقص گرفته تا نقاشی و مجسمه‌سازی یکی از تفریحات مردمان اصیل این شهر است. کارهای هنری این افراد در سطح بین‌المللی زبان‌زد خاص و عام است و هر توریستی که به این شهر می‌آید حداقل در چند اجرا شرکت خواهد نمود.
....
(ادامه دارد)
Share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر