دی ۲۲، ۱۳۸۹

بررسی رفتارهای غیر عادی در رخدادهای تصادفی به وسیله تجمیع آگاهی جمعی

Mandelbrot Islands of Consciousness
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mandelbrot_Islands_of_Consciousness.jpg
در این قسمت می‌کوشم به یکی از مقالات نوشته شده با عنوانAnomalous Organization of Random Events by Group Consciousness: Two Exploratory Experiments بپردازم. این مقاله در سال 1996 در ژورنال Journal of Scientific Exploration به چاپ رسیده است.
این مقاله ادعاهای نسبتا عمیق‌تر و پیچیده‌تری را عنوان می‌کندو درصدد آزمایش این ادعاها می‌باشد. در این مقاله و از دیدگاه نویسندگان آن، تاثیرگذاری یک شخص که بر روی یک ماشین RNG (Random Number Generator) تمرکز کرده است، ادعایی پیش پا افتاده و ثابت شده است. تا کنون نیز مقالات بسیاری این پدیده را بررسی کرده‌اند و در اکثر این مقالات این ادعا تایید شده است. این مقاله به بررسی ادعای زیر می‌پردازد: "ما این تاثیر را در ماشین‌های RNG پنهان شده و دوردست نیز مشاهده خواهیم نمود. چرا که تئوری TOWS می‌گوید: هر RNG، در هر مکانی،تغییرات غیر معمولی را در زمانی که آگاهی (Consciousness)، در هر مکانی، متمرکز و مرتبط گردد، آشکار خواهد ساخت."
در این مقاله دو آزمایش انجام شده است که پیش‌بینی TOWS را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در اینجا نمی‌خواهیم به نقد آزمایش‌های انجام شده بپردازیم و یا روش آنها را مورد بررسی قرار دهیم بنابراین از تشریح آزمایش‌هاو تشریح داده‌هایی که به دست آمده است صرف نظر می‌کنیم و تنها نتیجه گرفته شده را می‌آوریم.
هرچند در این آزمایش‌ها گفته شده است که نتوانسته‌اند تمامی زوایای این تئوری را مورد بررسی قرار دهند اما نتایج حاصله با پیشبینی‌های TOWS سازگاری داشته است.
نتیجه‌گیری مقاله:
آزمایش‌هایی که در اینجا تشریح گردید پیشنهاد می‌کنند که (1) تمرکز و توجه، حوادث تصادفی را هدایت می‌کند (2) تاثیر این هدایت در مناطق دوردست نیز گسترش پیدا می‌کند (3) قدرت تاثیر این هدایت‌کنندگی افزایش پیدا می‌کند هنگامی که افراد بسیاری بر روی یک چیز تمرکز پیدا می‌کنند، حتی بدون دستورالعمل صریحی که این هدایت را تولید کند، (4) روند هدایت شده از روی پیشبینی نوسانات پیشبینی شده در حوادث کاملا تصادفی،  قابل ردیابی می‌باشد. این نتایج با در نظر گرفتن شواهد گذشته، از ایده وجود تاثیر مستقیم ذهن-ماده در آزمایش‌های آزمایشگاهی حمایت می‌کند و پیشنهاد می‌کند که آگاهی از مرزهای جسمانی می‌گذرد و همچنین ذهن چیزی بیش از هیچ چیز جز یک بسته نرونی" می‌باشد.

پی‌نوشت: همانگونه که در متن این مقاله نیز نوشته شده است پژوهش‌های گوناگونی انجام شده است که نشان می‌دهد سیستم‌های فیزیکی تصادفی می‌توانند به صورت غیرعمدی به وسیله افراد و گروه‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. (در اینجا منظور این است که ذهن افراد و گروه‌های توانایی تاثیرگذاری بر روی سیستم‌های فیزیکی تصادفی را دارد.)
آدرس اصل مقاله:
Dean I. Radin, Jannine M. Rebman, Maikwe P. Cross (1996); Anomalous Organization of Random Event by Group Consciousness: Two Exploratory Experiment; Journal of Scientific Exploration, Vol. 10, No. 1, pp. 143-168.

(قست سوم)

قسمت دوم: معرفی مقاله

Share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر